بازدید 12754
۸
با چهارصد و بیستمین روز از حمله روسیه به اوکراین

آغاز شورش در بخش هایی از ارتش اوکراین/  آموزش نیروهای بلاروس برای کار با سامانه‌های موشکی اتمی روسی/ ادامه پیشروی روسیه در باخموت

چهارصد و بیست روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۷۲۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰ 23 April 2023

آغاز شورش در بخش هایی از ارتش اوکراین/  آموزش نیروهای بلاروس برای کار با سامانه‌های موشکی اتمی روسی

بین الملل تابناک: چهارصد و بیست روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

وزیر خارجه اوکراین درخواست برای مذاکره سریع بین مسکو و کی‌یف را رد کرد
۱۴۰۲/۰۲/۰۴ - ۰۰:۲۲

دیمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین در مقاله‌ای درخواست برای مذاکره سریع بین مسکو و کی‌یف را رد کرد و گفت: صلح واقعی تنها با بازگرداندن مرزهای بین المللی شناخته شده اوکراین حاصل می‌شود.

 کولبا عصر یکشنبه در مقاله‌ای برای روزنامه آلمانی (Die Welt) نوشت: روسیه اصول اساسی بشریت را با ارتکاب جنایات غیرقابل توصیف نابود کرده است.

وی افزود: اگر مسکو برای همه جنایاتش پاسخگو نشود، صلح واقعی در منطقه ممکن نیست.

وزیر خارجه اوکراین با بیان اینکه روسیه ما را به قرن نوزدهم که کشورها با فتوحات استعماری حدودشان را مشخص می‌کردند، بازگردانده است، گفت: مسکو نه تنها سرزمینی را در اوکراین دزدیده، بلکه صلح در اروپا و ثبات در جهان را نیز به سرقت برده است.

دیپلمات ارشد اوکراین در این مقاله افزود: روسیه اصول اولیه بشریت را با ارتکاب جنایات وحشیانه وصف ناپذیر از بین برده است.

کولبا در ادامه مقاله‌اش با طرح این ادعا که امیدها برای قرن بیست و یکم صلح آمیز زود از بین رفت، گفت: جنگ در اوکراین نشان داد که امنیت در منطقه تقسیم ناپذیر و تهدید برای یکی تهدید برای همه است.

به گفته این وزیر اوکراینی، آینده امنیت منطقه یورو آتلانتیک در میدان نبرد اوکراین تعیین خواهد شد.

کولبا ادامه داد: اگر اکنون اشتباه کنیم و به جای شکست دادن پوتین به خاطر تجاوزاتش به هر شکلی به او پاداش دهیم، آینده اوکراین، اروپا و کل جهان به خطر خواهد افتاد.

اوکراین در محور دونتسک ۲۰۰ نیروی نظامی خود را از دست داد
۱۴۰۲/۰۲/۰۳ - ۲۰:۲۶

وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: اوکراین در محور دونتسک طی روز گذشته حدود ۲۰۰ نیروی نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می افزاید: در محور کوپیانسکی و کراسنولیمانسکی نزدیک به ۱۶۵ نظامی اوکراینی کشته شدند؛ اقدامات ۴ گروه خرابکاری اوکراینی سرکوب شد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می کند: گروه های عملیاتی دو منطقه در بخش غربی آرتیوموفسک را آزاد کردند. در محورهای دونتسک جنوبی و زاپوروژیه بیش از ۱۳۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

هشدار مدودوف؛ مسکو قرارداد صادرات غلات را لغو می کند
۱۴۰۲/۰۲/۰۳ - ۲۰:۲۵

فته گذشته خبرگزاری کیودو ژاپن اعلام کرد کشورهای گروه ۷ممنوعیت کلی صادرات روسیه را مورد بررسی قرار می دهند. روسیه نیز بارها تهدید کرده که حضورش در قرارداد غلات اوکراین را که در تاریخ ۱۸ مه منقضی خواهد شد، باطل می کند.

دیمیتری مدودوف رئیس جمهوری سابق روسیه در پستی که در کانال تلگرامی منتشر کرده نوشت: « ایده ای که از سوی احمق ها در گروه ۷ درباره ممنوعیت کلی صادرات کشور ما پرورانده شده به نظر خوب می رسد اما دلالت بر ممنوعیت دوطرفه برای واردات از کشور ما نیز دارد که شامل دسته بندی کالاهایی می شود که برای خود کشورهای گروه ۷ بیشترین حساسیت را دارد.در چنین شرایطی قرارداد غلات و بسیاری چیزهای دیگر که آنها نیاز دارند تمام خواهد شد. »

گروه ۷ درباره رویکرد معکوس کردن تحریم ها علیه روسیه بحث می کنند بنابر این صادرات به روسیه به شکل خودکار ممنوع شود مگر آنکه شامل فهرست مشخص شده از محصولاتی باشند که اجازه انتقال دارند.در چارچوب کنونی، کالاها به روسیه فروخته می شوند مگر در فهرست سیاه باشند.

مدودوف از متحدان قدیمی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری فعلی روسیه است و در حال حاضر معاون وی در شورای امنیت این کشور است.

مسکو بارها به قرارداد غلات دریای سیاه که به عنوان تنها پیشرفت دیپلماتیک حائز اهمیت طی ۱۴ماه جنگ در اوکراین شناخته می شود اعتراض کرده است. پیش تر نیز اعلام کرده بود قبل از ضرب الاجل ۱۸ ماه مه در صورتیکه غرب تحریم ها علیه صادرات محصولات کشاورزی و کودهای شیمیایی اش را رفع نکند از این قرارداد خارج خواهد شد.

امروز گروه ۷ در اعلامیه وزیران کشاورزی خواستار افزایش، اجرایی شدن و گسترش صادرات قرارداد غلات دریای سیاه اوکراین شد.

زلنسکی: وضعیت میدانی در اوکراین خوب نیست
۱۴۰۲/۰۲/۰۳ - ۲۰:۲۵

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌ جمهور اوکراین در تازه‌ ترین اقدام خود به بهانه زنده‌ نگه‌ داشتن هویت کشورش ۲ قانون را امضا کرد.

طبق این قوانین استفاده از اسامی روسی برای اماکن عمومی در اوکراین ممنوع است و از این پس دانش زبان و تاریخ اوکراین به عنوان پیش‌ شرطی برای اخذ تابعیت اوکراینی به شمار می‌ رود.

شمار زیادی از خیابان‌های اوکراین که تا کنون اسامی روسی داشتند، به این بهانه مجددا نامگذاری شدند و مجسمه‌ های شخصیت‌ های تاریخی و سرشناس روس نظیر کاترین کبیر در چارچوب پروژه‌ ای که مقامات اوکراینی آن را «استعمارزدایی» یا «روسیه‌زدایی» نامیده‌ گذاری کردند، از بین رفتند.

در خبری مربوط به زلنسکی، رئیس‌ جمهور اوکراین در مصاحبه با العربیه گفت: وضعیت میدانی خوب نیست؛ ولی ما بخشی از خاک خود را آزاد کرده‌ ایم. ضدحمله به نیروهای روس قطعا صورت خواهد گرفت و ما از موفقیت آن اطمینان داریم ولی دشوار است که اکنون چیزی در این‌ باره بگویم؛ زیرا ما هنوز در مرحله آمادگی برای این حمله قرار داریم.

وی اخیرا تحریم‌ های تازه‌ ای را علیه شهروندان برخی کشورها اعلام کرد.

رئیس‌جمهوراوکراین دیروز شنبه اعلام کرد که ۴۰ فرد حقیقی و ۳۸۲ نهاد دولتی از جمله روسیه، سوئیس، ایران و مالی را تحریم کرده است.

بنا به تحریم‌های اعلام شده از سوی دولت اوکرین، احزاب سیاسی روسیه، کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه و روس بانک از جمله نهادهایی هستند که در فهرست تحریم قرار گرفته‌اند.

رئیس‌جمهور اوکراین پیش از این تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه امضا کرد که به موجب آن ۳۵۱ فرد و ۲۴۱ نهاد از روسیه در فهرست تحریم کی‌یف قرار گرفتند.

علاوه بر اوکراین، آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه در اوکراین، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده اند.

ادامه پیشروی روسیه در باخموت
۱۴۰۲/۰۲/۰۳ - ۲۰:۲۴

وزارت دفاع روسیه امروز (یکشنبه) اعلام کرد که نیروهای این کشور بخش‌های بیشتری از منطقه باخموت را تصرف کرده و به کنترل کامل این شهر نزدیک‌تر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سربازان این کشور خیابان دیگر را در منطقه غربی شهر باغ موت تصرف کرده و یگان‌های هوایی ارتش روسیه از جبهه‌های شمال و جنوب پشتیبانی می‌کنند.

نبرد بر سر تصرف باخموت به خونین‌ترین مبارزه این جنگ ۱۴ ماهه تبدیل شده و این شهر تقریباً به تمامی نابود شده است.

روسیه باور دارد تصرف باخموت به این کشور در حملات آتی به مناطق شرقی اوکراین کمک خواهد کرد.

آغاز شورش در بخش هایی از ارتش اوکراین

فرمانده ارتش خصوصی واگنر از آغاز شورش در میان برخی نظامیان اوکراینی شروع شده است.

«یوگنی پریگوژین» فرمانده ارتش خصوصی واگنر روز شنبه اعلام کرد که شورش در میان نظامیان اوکراینی در مناطق چاسوف یار و کنستانتینوفکا آغاز شده است.

سرویس مطبوعاتی فرمانده ارتش خصوصی واگنر به نقل از وی اعلام کرد که با آغاز این شورش‌ها، نظامیان اوکراینی در این مناطق اسلحه‌های خود را به زمین گذاشته‌اند و (محل خدمت خود را) ترک کردند.

وعده ترامپ برای پایان جنگ اوکراین

 «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سخنان خود در میان هوادارانش در فلوریدا مدعی شد که اگر در انتخابات ۲۰۲۴ پیروز شود، به جنگ اوکراین پایان می‌دهد.

وی از سیاست خارجه جو بایدن رئیس‌جمهور کنونی آمریکا انتقاد و اذعان کرد که این سیاست‌ها باعث شده شرایط جهان خطرناک‌تر شود.

ترامپ در ادامه گفت: بعد از مدت کمی از ورودم به کاخ سفید، جنگ وحشتناک میان روسیه و اوکراین را به پایان می‌رسانم. این کار را به سرعت بسیار زیادی به پایان می‌رسانم.

وی اضافه کرد: من شناخت کاملی نسبت به ولادیمیر پوتین و ولودیمیر زلنسکی رؤسای جمهور روسیه و اوکراین دارم. اگر من رئیس‌جمهور آمریکا بودم، پوتین به اوکراین حمله نظامی نمی‌کرد.

ترامپ با اشاره به پایان دادن جنگ گفت: انجام این کار، در شرایط کنونی نیز بسیار راحت است. اقدامات بایدن در عرصه سیاست خارجه باعث شده رهبران کشورهای دیگر به آمریکا احترام نگذارند. من تنها نامزدی هستم که می‌توانم وعده ممانعت از ورود آمریکا به جنگ جهانی سوم را بدهم.

 آموزش نیروهای بلاروس برای کار با سامانه‌های موشکی اتمی روسی

 بعد از اعلامیه دولت روسیه برای استقرار سامانه‌های موشکی اتمی در خاک بلاروس، دولت مینسک از تکمیل آموزش نیروهای این کشور برای کار با این سامانه‌ها خبر داد.

وزارت دفاع بلاروس اعلام کرد یگان‌های نظامی این کشور روز شنبه پس از یادگیری نحوه استفاده از سامانه موشکی تاکتیکی «اسکندر» با قابلیت پرتاب تسلیحات اتمی، از روسیه به خانه بازگشتند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در اوایل ماه فوریه بود که بلاروس اعلام کرد نیروهای مسلح این کشور کنترل خودکار سامانه‌های موشکی خودکششی و هدایت‌شونده اسکندر را که روسیه قبلاً به آنها داده بود، در دست دارند.

چهار هفته پیش بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه ضمن هشدار به ناتو درباره تداوم حمایت نظامی از اوکراین، گفته بود مسکو تسلیحات اتمی تاکتیکی را در خاک بلاروس مستقر خواهد کرد.

خدمه یگان‌های موشکی بلاروس در روز چهارم آوریل برای آموزش تکمیلی به روسیه اعزام شدند که به گفته مینسک، کلاس‌های آنها شامل یادگیری نحوه نگهداری و استفاده از کلاهک‌های اتمی تاکتیکی سامانه پدافند موشکی اسکندر خواهد بود.

به نوشته رویترز، روسیه هنوز جدول زمانی مشخصی برای انتقال تسلیحات اتمی تاکتیکی به بلاروس ارائه نکرده است اما پوتین گفته که ساخت تاسیسات و انبار ذخیره‌سازی این سلاح‌ها باید تا ماه جولای کامل شود.

در صورت انجام این کار، این اولین استقرار بخشی از زرادخانه اتمی روسیه در خارج از مرزهای این کشور از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ خواهد بود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۸
عاقبت زلنسکی عاقبت صدام و قزافی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
انشاالله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
عاقبت پوتین چطوریه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
عاقبت‌ عموپوتینت‌ چی ؟
قهرمانه‌ چون‌ به همسایه‌ تجاوز‌ کرده‌ ؟
زهی‌ شعور‌ و درایت و انصاف
زلنسکی تا اوکراین را نابود نکنه ول کن نیست اوکراین خودش بخشی از خاک روسیه است تاریخ روسیه است همین است دیگه وقتی به کشور های بی هویت رو بدی همین میشه اوکراین آذربایجان افغانستان بقیه نداره
پوتین برای ماندن در قدرت باعث تجاوزگر به اکراین شد و این هم مردم رو به آوارگی و کشتن داد .الان با سوگلی هاش در مکان ساکت و امن قرار دارند و سربازان روس در حال کشتن و کشته شدن برای یک انسان مریض هستند.تا بوده چنین بوده
آقای کولبا، نه اینکه بقیه قلداران دنیا اساس بشریت را رعایت کرده اند!!!! ای کاش در دنیا استانداردها دوگانه نبودند. اون موقع کمتر ظلمی در جهان ایجاد می شد. متاسفانه همه فقط کار خودش را توجیه می کند
یعنی قرار است در اوکراین کودتای نظامی بشه مگر داریم
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی